КОНЦЕПЦІЯ DIR
Що таке "Концепція DIR"
Концепція DIR — офіційна назва методу, який є тим, що розвиває – D (developmental), враховуючи I (individual difference) індивідуальні відмінності дитини або дорослого та з опорою на теплі дружні стосунки з дитиною, наповнені довірою – R (relationship–based).
Автори DIRFloortime – Стенлі Ґрінспен, доктор медичних наук, і Серена Відер, доктор психології.
Стенлі Ґрінспен (1941-2010) був професором психіатрії та педіатрії в Медичному Університеті ім. Джорджа Вашингтона, директором ICDL (Interdisciplinary Council on Development and Learning). Він також був засновником (разом із Сереною Відер) і президентом центру допомоги дітям раннього віку з нейровідмінностями та їхнім сім'ям, який називався "Від нуля до трьох", директором Наукового центру психічного здоров'я з розробки клінічних програм розвитку для дітей у Національному інституті психічного здоров'я (NIMH). Доктор Ґрінспен був визнаний авторитетом у сфері клінічної роботи з дітьми раннього та дошкільного віку, які мали когнітивні та емоційні труднощі у розвитку. Під його керівництвом було створено багато регіональних проєктів і мережа взаємодії фахівців.
Д-р Ґрінспен був ушанований найвищої нагородою Американської психіатричної асоціації за свої дослідження у галузі психіатрії; він є автором близько 40 книжок, які перекладені більш ніж 12 мовами; його статті друкувалися у передових ЗМІ по всьому світові.
Ключові ідеї DIR
Пiдхiд «зсередини назовнi», який вирiшує широке коло проблем розвитку та навчальних практик
Емоцiйно зарядженi стосунки є важливими для розвитку
Немає двох однакових людей. Iндивiдуальнi особливостi – це норма, а не виняток
Модель розвитку, яка спирається на сильні сторони
Фокусується на формуванні базових здібностей, якi пiдтримують розвиток особистостi
Батьки – це основа, рушійна сила цієї моделі
Трансдисциплiнарний пiдхiд
План втручання формується з урахуванням iндивiдуального профiлю дитини
Процесу приділяється більше уваги, ніж змісту
Покращення зовнішньої поведінки відбувається внаслідок роботи над стосунками
В першу чергу підхід фокусується на сприянні розвитку, а потім на отриманні академічних навичок та знань