Батькам

Роботу, яку ми проводимо з дитиною, батьками, сім'єю у Флортайм-центр, умовно на дві частини можна розділити.

Перша частина - це класичні флортайм-сесії з дитиною. Гра (якщо вона побудована на тому, що дитині цікаво) - це безпечний простір для розвитку.

В грі важливо не блокувати інтенції дитини, тому що саме її ініціатива, її ідеї, її наміри важливі для гармонійного розвитку (в протилежному випадку (якщо Ваші ідеї домінують) це буде намагання "розвинути" дитину на власній енергії).

Щоб "корисно" грати, необхідно бути дуже уважним до сигналів дитини (тілесних, аудіальних тощо), важливо вміти співналаштовуватися на темп дитини і інтенсивність проявів. Якщо співналаштування гарне, дорослий інтуітивно буде робити влучні інтервенції: реагувати на те, що відбувається, іноді пропонувати щось своє, і часто ускладнювати гру. Ці інтервенції дорослого будуть спрямовані на розвиток саморегуляції дитини, її здібності знаходитися в контакті з іншим, розвиток складної та ефективної комунікації, мови, мислення.

Друга частина - це життя дитини в сім'ї та соціумі за межами гри. Все, що стосується спілкування з іншими, вміння слухатися, туалетні навички, те, як дитина лягає спати, як дитина їсть, як одягається, як гуляє на майданчику, як відпускає маму в туалет, на роботу, як адаптується в садочку або в школі, як регулює себе, коли стається щось неприємне тощо. Звісно ж тут багато чого. Ми допомагаємо батькам навчитися мирно й щасливо жити з дитиною, впоратися з усіма труднощами.

У вирішенні цих проблем є дуже важливим вміння батьків співналаштовуватися. Тому починати треба з гри. В грі це співналаштування народжується. В грі ми, уважно спостерігаючи за дитиною, знайомимося з її внутрішнім світом, будуємо стосунки... А потім вже можемо на ці стосунки спиратися у різних життєвих ситуаціях.

Коли батьки з дитиною приходять до нас, ми кілька тижнів витрачаємо на знайомство (з дитиною, батьками, сімейною системою), на встановлення контакту, на дослідження, на покращення саморегуляції дитини... А потім можемо вже давати глибокі та дієві рекомендації батькам. Ну, і звісно ж, підтримувати їх.


Мета занять у Флортайм-центрі

Заняття з дитиною триває 50 хвилин і відбувається в присутності батьків.

Флортайм-фахівець під час заняття створює умови для розвитку базових здібностей дитини: саморегуляція, вміння знаходитися в контакті з іншою людиною, вміння комунікувати, вирішувати складні соціальні задачі, символично мислити, творчо мислити, долати перешкоди, логічно мислити тощо.

Наприкінці заняття флортайм-фахівець дає батькам кілька рекомендацій, відповідає на запитання, але головна робота з батьками відбувається під час окремих зустрічей з батьками.

І заняття з дитиною, і окремі зустрічі з батьками можуть відбуватися як в офлайн так і в онлайн форматах.

Навчання батьків підходу DIRFloortime

Батьки грають ключову роль у Флортайм підході.

Якщо батьки не готові до змін в тому, як вони підтримують дитину, спілкуються з нею, як саме будують стосунки, краще не починати ходити на заняття, бо буде марна трата часу та грошей.

Флортайм-фахівець, який займається з дитиною, буде поступово пояснювати батькам, на що потрібно звертати увагу, щоб підтримувати розвиток.  Це буде окрема регулярна робота з батьками.

Крім того, для батьків інститут ICDL пропонує вводний курс DIR101. Прослухати цей курс можна як в онлайн, так і офлайн в Києві. 

Цей курс є дуже насиченим інформацію і багато батьків змінили погляд на стосунки з дитиною саме після прослуховування цього курсу.

Також радимо прочитати книгу Стенли Грінспена та Серени Відер "На ти з аутизмом" ("Engaging Autism: Using the Floortime Approach to Help Children Relate, Communicate, and Think").