👩🎓👨🔬👩🔬
Доведена ефективність DIRFloortime
Чому він вважається доказовим?
1.Численні рандомізовані контрольовані дослідження були опубліковані
2.Опубліковано багато досліджень конкретних випадків
3.Були опубліковані дослідження групового дизайну
4.Нещодавно було опубліковано систематичний огляд Розвиваючих Соціально-прагматичних підходів, який включав Floortime.
5.Багато інших відповідних досліджень підтверджують переваги процесу Floortime
6.Нові дослідження підвищують Floortime від «перспективного» до «обґрунтованого на доказах».
Вибірка досліджень DIR
Solomon, R., Van Egeren, L., Mahoney, G., Quon Huber, M., Zimmerman, P. (2014). PLAY Project Home Consultation Intervention Program for Young Children With Autism Spectrum Disorders: A Randomized Controlled Trial. Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics, 35(8), 475-485. http://www.playproject.org/assets/PLAY_Project_Home_Consultation_Intervention.1.pdf
Casenhiser D.M., Shanker, S., Stieben J. Learning Through Interaction in Children with Autism: Preliminary Data from a Social-Communication-Based Intervention. Autism, published online September 26, 2011.
Lal,R. and Chhahbria, R (2013) Early Intervention of Autism: A Case for Floor Time Approach. InTech Recent Advances in Autism Intervention, 691-717. http://dx.doi.org/10.5772/54378
Pajareya K, Kopmaneejumruslers K. A pilot randomized controlled trial of DIR/Floortime parent training intervention for pre-school children with autistic spectrum disorders. Autism, published online before print, June 13, 2011.
Casenhiser DM, Binns A, McGill F, Morderer O, Shanker SG. (2015). Measuring and supportinglanguage function for children with autism: evidence from a randomized controltrial of a social-interaction-based therapy. Journal of Autism and Developmental Disorders, 2015 Mar; 45(3):846-57
Sealy, J. and Glovinsky, I. P. (2016), Strengthening the Reflective Functioning Capacitiesof Parents Who have a Child with a Neurodevelopmental Disability through a Brief,Relationship-Focused Intervention. Infant Mental Health Journal. Doi: 10.1002/imhj.21557.
Christian, G (2011). A Person-Centered Approach to Problem Behavior: Using DIR®/Floortime with Adults Who Have Severe Developmental Delays. The NADD Bulletin, 2011, March/April, 14(2), 21-31.
Mok, J.W.S. and Chung, K.H. (2014). Application ofDIR/Floortime Model in the Psychiatric Service for Very Young Children with Autism in Hong Kong. Hong Kong Journal of Mental Health. 2014, 40(1), 23-30.
Американська Академія Педіатрії
Дослідження, що підтримують Floortime, не тільки розширюються, але й зростає кількість досліджень, аналізів і оглядів, які викликають сумніви щодо досліджень ABA та поведінкових підходів.
У нещодавньому проекті AIM (Autism Intervention Meta-analysis), який досліджував дітей молодшоговіку та був опублікований в Психологічному бюлетені Американської психологічної асоціації, вони виявили, що розвиваючі підходи мають вагоміші докази на підтримку ефективності, ніж поведінкові підходи.
У звіті Американської академії педіатрії за 2020 рік під назвою «Ідентифікація, оцінка та супровід дітей із розладом аутистичного спектру» було заявлено:
Втручання для маленьких дітей також може бути виведено з теорії розвитку, яка зосереджена на взаємозв’язку між рівнем чуйності опікуна та розвитком соціальної комунікації дитини. Завдяки взаємодії з іншими, діти вчаться спілкуватися, регулювати емоції та створюють основу для дедалі складнішого мислення та соціальної взаємодії.
Моделі розвитку, які сприяють соціальній компетентності дітей з РАС, зосереджені на стосунках між дитиною з РАС та її опікуном і за допомогою коучінгу підвищують чуйність дорослого (тобто інтервенціоніста, батьків чи опікуна) шляхом слідування, розширення або приєднання до ініційованої дитиною ігрової діяльності.
Підхід може бути спрямований на основні симптоми РАС, такі як проблеми зі спільною увагою, імітацією та афективним соціальним залученням. Розвиваючі моделі втручання зосереджені на навчанні дорослих брати участь у недирективних інтерактивних стратегіях для сприяння взаємодії та розвитку спілкування в контексті гри. Один із таких підходів відомий як DIRFloortime (модель, що розвиває та базується на індивідуальних відмінностях та стосунках)» (Hyman et. al., 2020).